czwartek, 13 czerwca 2013

[Dom]Czy dostawca energii ma znaczenie?

Zawsze interesowała mnie sprawa spożytkowania prądu. Ile to razy wspominano o tym, iż codziennie tracimy masę energii. Bodaj każdy z nas korzysta bezustannie z urządzeń podpiętych trwale do zasilania szczególnie, gdy mamy niedziałająca baterię. Nie wspomnę już o lodówce, ekspresie czy nawet prostownicy, których używam praktycznie każdego dnia. Prywatnie jednak przenigdy nie zwracałam uwagi np. na pobór mocy. Nie czułam takiej potrzeby, aczkolwiek rachunki często wprawiały mnie w zdumienie. Wreszcie dla własnej świadomości postanowiłam sprawdzić koszty prądu. Nie ulega wątpliwości, że na rachunkach znajduje się adekwatna kwota, lecz mi chodziło o stawki. Ostatecznie okazało się, że to zależne jest wyłącznie od dos tawcy energii elektrycznej. Każdy wybiera inne stawki, a ich indeks odszukamy na stronie. Szczerze, to nie wiele mi to dało, bo nie mam zielonego pojęcia jak jest w praktyce. Można mieć w końcu tani prąd czy nie? Pytałam najbliższych, jak to wygląda u nich, lecz oni tak jak ja stali się ignorantami i nawet tego nie monitorują. Jedynie moja mama jest na tyle racjonalna, że faktycznie wie, w jaki sposób obniżyć rachunki. Ostatecznie sama przetestowała różne metody. W swoim życiu nie przewiduję w tej chwili jakiś istotnych zmian, lecz też chcę wiedzieć, gdzie lądują moje pieniądze i czemu tyle płacę. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz