piątek, 21 czerwca 2013

[Energetyka]Jak będzie wyglądała nasza przyszłość?

Pewien czas temu w jednej z gazet pojawił się ciekawy artykuł, który niewątpliwie mnie zaskoczył. Tyczył się on zużycia energii. Moja wiedza na ów temat jest w istocie niewielka. Na ogół opłacam rachunki i więcej mnie nie interesuje. Wystarczył aczkolwiek tylko ten tekst, abym zaczęła stawiać sobie pytanie, czy faktycznie dobrze czynię? Przez taką postawę prawdopodobnie dołączam do grupy ludzi, które są zwykłymi ignorantami i nie przejmują się marnotrawstwem energii. Zdaję sobie sprawę, iż większość moich znajomych również nie ma pojęcia o tym, który sprzęt czerpie ile prądu. Ja sama nie mam pojęcia np. ile kosztuje 1 kwh. Dopiero w tej chwili sprawdziłam na stronie internetowej producenta jakie są stawki. Dopiero po zobaczeniu artykułu uświadomiłam sobie, iż w niedalekiej przyszłości może dojść do prawd ziwego kryzysu i to na skalę światową! Powinniśmy solennie pomyśleć nad oszczędzaniem i spróbować zmniejszyć całościowy koszt energii. Mimo, że gdzieś tam w świadomości wiem, iż większość surowców naturalnych wkrótce się zużyje, to trudno jest mi zmienić tryb życia. Nie mówię, że nie postaram się próbować. Chcę żeby moje dzieci miały dobrą przyszłość. Tego typu artykuły rzeczywiście dają do myślenia, ale też są trochę straszne. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz